Vores egen tørklædesag

16. oktober 2014 indleverede min kæreste et tørklæde til Rekord Rens, Godthåbsvej 18A. Da hun ugen efter ville hente det, var det væk. Hun blev ophidset over at have mistet det, og har sikkert givet luft for det (Det gør hun i hvert fald overfor mig). Men hos rekord Rens resulterede hendes ballade i, at ekspedienten der på Facebook hedder Saif Aitzaz Akram (SAA), råbende smed hende ud af butikken, hvilket var en chokerende oplevelse. Intet tørklæde – ingen hjælp… Jeg overtog sagen for ikke at udsætte hende for gentagelse af den ubehagelige oplevelse. Den har varet i over fire måneder, hvor ekspedienten hver gang, jeg har besøgt butikken “ikke havde fået talt med sin chef”. Og iøvrigt heller ikke hver gang var helt efter Emma Gad overfor mig.

Da mine forsøg på at få en aftale i stand med SAA og Rekord Rens virkede forgæves, så jeg ingen anden udvej end at gå til Dansk renseri Forening, hvor man oplyste mig om, at jeg kunne indgive sagen for deres “minankenævn” og at de i løbet af ca. fjorten dage ville have behandlet sagen. Den indsendte jeg så prompte (29/12 2014), rykkede brancheforeningen 9/1 og 4/2 – og nævnet havde fortsat ikke behandlet sagen, da jeg heldigvis uden foreningens hjælp kunne få en aftale med virksomheden:

For to uger siden fik jeg telefonnummer på chefen, 60576077, som præsenterede sig som Adam Akram (bemærk at Rekord Rens er registreret som enkeltmandsvirksomhed ved Aitzaz Akram – ?!), som lovede den erstatning, vi var berettiget til. Så skete der ikke mere – før jeg rykkede Adam Akram. Vi fik en aftale om at samarbejde om dokumentation overfor forsikringen, hvis det skulle være nødvendigt, dersom pengene blev overført med det samme.

Og det blev de! Tak for det. Tørklædet indleveret 16/10 2014. Erstatning udbetalt 26/2 2015. Efter mange, mange henvendelser.

Nu er billedet vendt, og virksomheden og dens venner har opdaget, at der er anmeldelser på nettet af deres kundebehandling:

  • Jeg fandt to sager (en fra juli 2012 og en fra november 2012), som Forbrugerklagenævnet har afgjort mod forskellige danske renserier. Søg på forbrug.dk fx “renseri” og vælg FirmaTjek eller klik her. Her stod mellem linierne, at min sag, som jo virkede tung, når jeg henvendte mig i butikken, havde mere end to år foran sig. Ikke opmuntrende. Så jeg delte dem på Facebook.
  • Google-plus havde også et par anmeldelser med almindelig brok, da jeg søgte. Jeg tilføjede mit eget indtryk, som jo heller ikke var positivt.
  • omdoemme.dk kunne jeg tilsvarende finde én, der havde anmeldt virksomheden: Igen 1 ud af 5 stjerner. Jeg tilføjede min anmeldelse.

Så igår aftes blev jeg kontaktet af en ny person, der uden at præsentere sig bad mig henvende mig på et telefonnummer. Det har jeg ikke gjort, men personen, der på Facebook lyder navnet Shahzad Akram har kontaktet mig på mobil og SMS fra samme “chefen”s nummer og bedt mig trække mine anmeldelser tilbage. Det ovenstående er min reaktion på de delvis anonyme henvendelser på telefon og FB chat. Håber vi kan se fremad herfra.

Sket er sket, men kønt er det s’gu ikke …

About Morten Engelsmann

Underviser i matematik, kommunikation, it og samarbejde. Uddannet indenfor skovbrug, statistik og matematik. Arbejdserfaring indenfor miljø, industri, offentlig administration og it/tele.
This entry was posted in Feedback, Frustration, Konflikt, Straf and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Vores egen tørklædesag

  1. Morten Engelsmann says:

    Er lige blevet ringet op af 29472948, http://www.degulesider.dk/person/resultat/29472948 : Mohammad Akram, altså nok endnu en af Rekord Rens’ “venner”. Jeg svarede ikke, ingen besked. Bare endnu et nyt nummer…

  2. Morten Engelsmann says:

    Fra forskellige kilder har jeg fået at vide, at den registrerede ejer af renseriet, Aitzaz, er i trediverne (så da ekspedienten frasagde sig at være ejer, var det nok ikke “helt” rigtigt). Desuden forlyder det, at Mohammad hvis telefonnummer ringede til mig sent i eftermiddags, er navnet på faren til ejeren. Så hvis “Adam” aka. “Shahzad” er en anden bror, må man jo bare give de drenge, at familien står sammen!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *